zaterdag 17 september 2011

Verwerpelijke reclame van Opel Juurink

De gewraakte reclame
Reclame maken is belangrijk. Het is een van de belangrijkste middelen om mensen op de hoogte te brengen van de producten die je op de markt brengt. Doordat iedereen reclame maakt is het belangrijk om op te vallen, vernieuwend of verrassend te zijn. Immers, je wilt dat jouw aanbod opvalt tussen alle andere reclame-uitingen. En soms gaat dit te ver.
Persoonlijk vind ik de actie van de firma Opel Juurlink in Emmen totaal misplaatst. In een advertentie worden klanten naar de showroom gelokt met een Oktoberfeest.

In de advertentie staat het volgende te lezen:
Bij Autobedrijf Juurlink vieren we het Oktoberfest al in september. Het wordt een spetterend feest, boordevol acties, aanbiedingen, primeurs, activiteiten, live-muziek en eten en drinken in Beierse stijl!
In mijn ogen staat een Okotberfest synoniem voor een bierfeest pur sang. Typ het zoekwoord 'Oktoberfest' in op Google en kijk maar naar de resultaten. Ik vind het dan ook een verwerpelijke reclame en hoop dat er naar aanleiding van deze 'open dagen' geen ongelukken gebeuren.

1 opmerking:

Counter