woensdag 29 augustus 2012

Kindermarkt in de Rietlanden

De laatste woensdag van de zomervakantie wordt traditioneel een vrijmarkt voor kinderen georganiseerd in de Rietlanden. Vandaag werd dit mede door het mooie weer een groot succes. Veel kinderen verhandelde hun speelgoed aan elkaar en menig autootje en pop veranderde van eigenaar.
Ook onze oudste dochter zat met haar kleedje klaar. Een eerste ontdekkingstocht haar eigen handelsinstinct.
Het weer was mooi en natuurlijk was haar een heerlijk ijsje in het vooruitzicht gesteld.
Plotseling kwam de CDA de partij voor de komende verkiezingen promoten en deed dit ondermeer  door het weggeven van gratis ijsjes. Juist vanwege de warmte vonden deze natuurlijk gretig aftrek.

Misschien ben ik wel te kritisch, maar juist het feit dat het hier toch echt een kindermarkt betrof heb ik wel moeite met zo'n actie. Via kinderen reclame maken, het stuit mij altijd tegen de borst. Ook de lokale ondernemers zullen niet blij zijn geweest met het uitdelen. De handel lag direct stil. Trouwens ook de handel van de kindermarkt zelf.
Opvallend vond ik ook de ijsco-kar zelf: voorzien van een Belgisch kenteken. 't Moest kennelijk van ver worden gehaald.

De dag was verder in ieder geval geslaagd en veel kinderen zullen heerlijk spelen met het nieuw verworven speelgoed. Ons kroost in ieder geval wel.

1 opmerking:

  1. Nu vraag ik me af welke kiezer zich laat verleiden door een ijsje... Inderdaad geen goed gekozen moment en iets dat niets met de inhoud van hun programma te maken heeft. maar misschien is dat ook wel niet al te goed en is er daarom gekozen voor ijsjes?

    BeantwoordenVerwijderen

Counter