vrijdag 21 maart 2014

Commissielid voor GroenLinks Emmen

Afgelopen woensdag (19 maart 2014) heeft GroenLinks Emmen haar zetel voor de komende bestuursperiode veilig gesteld. Daarmee zijn wij een stabiele factor in de politiek van Emmen.
Deze zetel hadden wij wel ingecalculeerd, maar wij gingen ook uit van een verlies van een aantal stemmen ten opzichte van gemeenteraadsverkiezingen van 2010.

Dat deze zetel toch bij GroenLinks Emmen is terecht gekomen, is geheel te danken aan het team wat momenteel de fractie weer nieuw leven aan het inblazen is. Een groep waarmee het heel plezierig is om mee samen te werken, waar naar ieders mening wordt geluisterd en waar iedereen wordt gerespecteerd om wie zij of hij is.

Voor mijzelf waren de verkiezingen spannend. Als tweede op de kandidatenlijst heb ik natuurlijk rekening gehouden met een tweede zetel. Maar ik mag de komende vier jaar GroenLinks Emmen vertegenwoordigen als lid van een aantal commissies. Ook dit is voor mij een uitdaging. Waar ik de afgelopen acht jaar met name op de achtergrond heb gewerkt, treed ik nu toch een beetje in de schijnwerpers.
Mijn inzet zal zijn het gedachtegoed van GroenLinks Emmen zoveel mogelijk te verwezenlijken. Dit betekent dat ik in de voorbereidende vergaderingen zoveel mogelijk constructief en creatief mee wil denken om Emmen socialer en groener te krijgen.
Daarnaast heeft GroenLinks Emmen het voornemen om, veel meer dan de vorige raadsperiode, zichtbaar te zijn binnen Emmen. Waar mogelijk willen wij verschijnen op vergaderingen van de Erkende Overleg Partners (EOP's), maar ook willen wij regelmatig werkbezoeken afleggen. En last but not least: wij willen niet alleen reactief handelen, maar ook zaken initiƫren.

Ik wil bij deze iedereen bedanken die op mijn persoon een voorkeursstem hebben uitgebracht. Ik ben ook blij met de opmerkingen, dat men mij ook een raadszetel hadden gegund. Het is goed te merken, dat mijn werk niet volledig onzichtbaar is gebleken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Counter